Tjuvlyssnat



(Två tjejer ~18 står och väntar på bussen, tjej 1 ställer sig spikrakt framför den andra)
Tjej 1: Vad är jag nu?
Tjej 2: Va?
Tjej 1: Ja, vad föreställer jag nu?
Tjej 2: Vad snackar du om?
Tjej 1: Men säg bara vad jag är!!
Tjej 2 (tyst): En stel människa?
Tjej 1: MEN FÖR HELVETTE! Jag är en piggelin ju! EN PIGGELIN! Det är kallt ute och jag föreställer en piggelin! Ska det vara så jävla svårt att se!?

Borås, Centrum


kommentarer,

Ems skriver:

Påminner om en lärare jag hade i mellanstadiet.
Han började hoppa omkring och vifta med armarna i en flax-liknande rörelse.
"Jag föreställer ett adjektiv som börjar på G"
Klassen ropade ut "Galen, gubbig" etc. Till sist fick han nog och röt "Nej, GLAD!!!"

HAHA!! båda EGER!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0